Mindfulness

Copyright @ All Rights Reserved HeartandPower.dk

Mindfulness blog

gratis prøvetime og meditationer

 

Gratis prøvetime i mindflness

Få mere indre ro. Træn opmærksomheden i at vågne op til nuets kraft. Lær din bevidsthed at være tryg og stå fast.

 

Kom til gratis prøvetime i den helt særlige indre balance du kan opnå ved at træne Mindfulness.

 

Prøv mindfulness, meditation og mindful strækøvelser med kroppen.

 

Ved mindfulness træner du at være tålmodig og venlig mod dig selv og overfor andre.

 

Mindfulness kan medføre:

mindre stress

mere ro og overblik

bedre koncentration og fokus

bedre hukommelse og indlæring

bedre humør og bedre søvn

færre konflikter

bedre nærvær med andre.

 

Udbyttet kan opleves som mere balance, overskud, glæde i hverdagen, mere nærvær og venlighed sammen med andre.

 

Når du bliver mere rolig og kommer i balance med kroppen, øges din trivsel og glæde ved at være sammen med andre.

 

Du vil måske opleve dig selv være mere åben, venlig og tolerant overfor andre

 

Du kan lære mindfulness, fordi det er en medfødt evne du har til at være opmærksom på det som du oplever lige nu og her, i dine sanser, kroppen, tankerne, følelserne og hjertet

 

Der et en meget simpel metode, men ikke altid nem at udføre fordi det kræver tid og disciplin

 

Ved mindfulness træner vi vores opmærksomhed på krop, tanker og følelser. Bevidstheden lærer derved nysgerrigt, tålmodigt og ikke-dømmende, at møde det der er.

 

Når du går igang med mindfulness træning og optræner din opmærksomhedsmuskel, skal du ligesom når du skal starte med at løbe være vedholden - for jo mere du træner, jo bedre udbytte.

 

Mindfulness, bevidst nærvær, stammer fra buddhistisk nærværsmeditation. I de senere år har mindfulness vundet bred videnskabelig anerkendelse og har fået fodfæste i vestens ofte udfordrende og hektiske liv.

 

Moderne forskning bekræfter træningens gavnlige virkning på bl.a. stress, depression og kronisk smerte. Samtidig er mindfulness et kraftfuldt redskab til mere energi, opmærksomhed, glæde og empati. Frihed i bevidstheden samt dybere kontakt til en selv.

 

Man kan også sige, at med mindfulness opdager vi os selv og får øje på det utrolig smukke i det helt almindelige - en verden som vi ofte ikke bemærkede før.

 

"Da jeg for 20 år siden stiftede bekendtskab med meditation blev min interesse for mindfulness vækket. Jeg er især begejstret for oplevelsen af nærvær, vågenhed og frihed med livet - også med alt det som er uventet og udfordrende - som mindfulness bringer med sig. Det er med stor glæde jeg nu i dag underviser andre i mindfulness”

 

Videnskabelig forskning i viser, at når vi træner mindfulness lærer vi stresshåndtering, forebygger depression og oplever en forbedring af livskvalitet, relationer og samarbejde. Ydermere giver mindfulness træning en større følelse af fælles medmenneskelighed.

 

Prøvetimen afholdes udvalgte torsdage kl 18.45 - 19.45 på Jomfrustien 27 i Haderslev.

 

For næste prøvetime se under Begivenheder her

 

 

 

 

 

 

 

Du er også altid hjerteligt velkomme til at skrive til mig. Jeg ser frem til at høre fra dig og hjælpe dig godt videre.

 
 
 

Blog om Mindfulness i hverdagen

Mindful Yoga

 

Mindful Yoga er meditation med kroppen, uden oplevelse af ubehag eller fysiske krav og forventninger. Mindful yoga kan udføres uden noget særligt udstyr.

 

Yoga betyder ”forening” og henviser til at bringe krop og sind sammen. Mindful Yoga består af stillinger og stræk, der udføres med bevidst nærvær opmærksomhed på åndedrættet og de forandringer af mønstre der opstår i kroppen. Stillingerne er meget nænsomme giver styrke og balance samt en tilstand af dyb afspænding og opmærksomt nærvær - en oplevelse af sindsro og klarhed omkring livet.

 

Mindful Yoga er meget let at lære. Tilsvarende når man mediterer, træner man opmærksomheden i at være bevidst nærværende fra øjeblik til øjeblik. Man lærer bevidstheden, at tillade sig selv at være som man er og slippe tendensen til at dømme og kritisere.

 

Ved Mindful Yoga bevæger man sig bevidst og langsomt, uden at stræbe efter at skulle præstere noget bestemt. Under Mindful Yoga udforsker man sine grænser, med åndedrættet, uden at overskride dem. I stedet eksperimenterer man med at dvæle opmærksomt og nysgerrigt ved spændingen eller ubehaget, imens man trækker vejret. Ved mindful yoga respektere man ydmygt og tålmodigt sin krop og de signaler den giver en. Man er bevidst om, hvornår man skal stoppe og hvornår man evt. skal undlade at lave en stilling pga. ens specifikke tilstand.

 

Mindful yoga kan gøres næsten hvor som helst

 

Flere blogindlæg læs her

Har du svært ved at få mediteret?

Trænger du til ny inspiration i din meditationspraksis?

Længes du efter at gøre noget godt for dig selv og få ro i dit tankemylder?

Ved mindfulness træner vi vores bevidsthed til, med et åbent sind, nysgerrigt, tålmodigt og ikke dømmende, at møde det der er.

Når vi begynder at praktisere mindfulness opdager vi os selv og får øje på det utrolig smukke i det helt almindelige - en verden som vi ikke bemærkede før.

 

Mindfulness gaver udfolder sig i takt med hyppigheden af ens mindfulness praksis samt ved træning sammen med andre.

 

Nogle gange kan logistikken gøre det vanskeligt at komme afsted og mødes.

 

Men så er det jo smart at vi kan "mødes" på nettet :-)

 

I den kommende tid vil du derfor have mulighed for at deltage i mindfulness meditation sammen med mig - og alle de andre :-) når jeg går Live Facebook (følg med under begivenheder på Facebook siden).

 

Alle kan være med, både nybegyndere og øvede. Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage.

---------------------------------------------------------------------------------------

SÅDAN DELTAGER DU

* Tilmeld dig under begivenheden

* 5-10 min før meditationen går jeg LIVE - med pause skærm :-)

* Når jeg går LIVE vil du få en Facebook notifikation herom. Notifikationen kommer frem under seneste aktiviteter ved "jordkloden", det ikon som er i øverste højre hjørne på din facebook oversigt.

* Når tiden er inde går vi igang.

* Jeg har ikke mulighed for at se og kommentere opslag under meditationen.

* Hvis du pludselig "hopper af", så kan du gå ind under begivenheden igen og finde Live udsendelsen under "se alle opslag".

* Meditationen vil være siddende på en stol. Nogle foretrækker at bruge meditationspunde, meditationsbænk være liggende eller noget helt andet. Du kan naturligvis deltage i meditationen i den stilling som du finder bedst for dig.

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg ser frem til at tage god imod dig og guide dig ind i nærvær og vågenhed ved en mindfulness meditation.

 

Er du nysgerrig efter at lære mere om mindfulness er du altid hjerteligt velkommen til at sende mig en mail hannepedersen@heartandpower.dk. Kik også endelig forbi på min hjemmeside www.heartandpower.dk.

 

Vi ses :-)

 

Kærligst

 

Hanne ♥

Live on-line meditation

Udtalelser

Mindful walking har været en wellværds gave til mig selv. Hanne har lært mig at bruge naturen til at går ind i mig selv og virkelig mærke mig selv. Mindfullness Walking, gav mig værktøjerne til at give mig en pause fra tankemylder og "too do" ting der ellers fylder min hverdag op! Belinda W. Clausen

Kontakt

Mindfulness lærer

Hanne Pedersen

Lindevej 13, 1. sal

6100 Haderslev

 

Kurser Jomfrustien 27 Haderslev

 

hannepedersen@heartandpower.dk

Mobil 28 13 96 39

Følg mig

HeartandPower er på Facebook, Twitter, YouTube og Instagram.